Відео масового заходу "Мистецтво однієї школи"
Конспекти занять
Тема заняття. Художники - імпресіоністи.
Мета заняття. Ознайомити гуртківців із імпресіонізмом як стильовою течією модернізму, із життям і творчістю художників імпресіоністів; навчити вирізняти картини художників імпресіоністів серед інших картин; розвивати фантазію образне мислення; виховувати естетичні смаки гуртківців, бажання створювати картини художників імпресіоністів.Тип заняття. Засвоєння нового матеріалу.
Форма проведення заняття. Лекція з елементами практики.
Обладнання: репродукції картин, вишиті картини, портрети художників, звукозаписи.
Очікуваний результат. Засвоїти знання про творчість художників імпресіоністів, розпочати роботу над створенням вишитих полотен на основі репродукцій картин.
Методи роботи. Бесіда. Демонстрація картин, елементи наставництва.
Хід заняття
1. Організаційні питання. Перевірка готовності до заняття.
2. Мотивація навчальної діяльності.
3. Оголошення теми, визначення цілей заняття.
4. Вивчення нового матеріалу.
Керівник гуртка. Скажіть будь ласка, чи всі слова зрозумілі вам, що прозвучали в цій темі?
(Діти кажуть, що слово імпресіонізм їм не знайоме).
Керівник гуртка. Тому мета нашого заняття познайомитись з новим терміном – «імпресіонізм» а також з творчістю видатних художників-імпресіоністів. (записати на дошці слово імпресіонізм).
Керівник гуртка. Слово імпресіонізм походить від французького слова імпресіо – враження. Ця назва виникла після виставки художників-імпресіоністів у Франції в 1874 року, де була показана картина Клода Моне «Враження. Схід сонця» (прикріпити на дошці малюнок «Схід сонця»).
Керівник гуртка.. Цей стиль в мистецтві проявляється в літературі, музиці, а особливо яскраво в живописі. Сьогодні, під час заняття, звучатимуть твори композиторів-імпресіоністів, які допоможуть глибше проникнутися особливостями цього стилю.
В живописі цей стиль проявляється в картинах таких художників : Клод Моне, Ван-Гог, Сіслей, Піссаро, Ренуар (прикріпити на дошці репродукції картин).
Основна мета художників – імпресіоністів, в написанні своїх полотен, зупинити мить і показати мінливість часу.
Керівник гуртка.. Що в цих картинах привернуло вашу увагу?
Керівник гуртка. Правильно подмітили. Ці картини писались за дуже короткий термін часу, мазки фарб накладалися швидкоруч для того, щоб художник встиг відобразити мить на полотні. Тому картини при перегляді з близька не мають чіткості їх потрібно дивитись здалеку , тоді малюнок стає виразним.
(Поставити на триножку дві вишиті картини.)
Діти, а тепер давайте порівняємо картини в стилі імпресіонізм в декоративно-прикладному мистецтві. Ці дві роботи було вишито минулого року. Картину «Соняшники» Ван-Гога вишивала Тивонюк Тетяна, а картину «Дама з парасолькою» вишила Метка Оксана.
Керівник гуртка. Подивіться уважно на репродукції імпресіоністів і на вишиті картини. Що між ними спільного і відмінного? (Вони мають яскраво насичені барви кольорів. А яка відмінність? відмінність полягає в тому, що картина, яка написана фарбами не має чіткої лінії малюнка, а у вишитих чіткість прослідковується.)
Керівник гуртка. Так, тому що нитки неможливо розбавити як фарби. Фарба має властивість перетікати із одного відтінку в інший. Має більше кольорових можливостей при змішуванні. Проте в декоративно-прикладному мистецтві нитка дає фактурність картині і збільшує її в об’ємі.
5. Практична робота
Керівник гуртка . Зараз із стилем імпресіонізм ознайомимось на практиці. Сьогодні я запросила до нас на заняття вихованців старшої групи. Вони поділяться своїм досвідом. Кожний із них має власний почерк в накладанні стібків на полотно. Ви побачите як віртуозно вони володіють технікою. Діти вишивають. Інші дивляться і слухають як учитель коментує техніки.
6. Підсумок
Отож, підсумуємо наше сьогоднішнє заняття.
1. З яким терміном сьогодні ознайомилися? (Ми сьогодні ознайомилися із новим терміном у мистецтві – імпресіоніонізм)
2. Які особливості цього стилю? (Картини мають яскраву кольорову гамму, контур малюнка не має чіткості)
3. Чи зацікавив вас цей стиль? Чому? (Так зацікавив. Тому що картини дуже яскраві, викликають позитивні емоції і бажання творити).
4. Яка техніка вишивки буде використовуватися під час вишивання картин? (Ми будемо вишивати гладдєвими техніками, а також авторською технікою «мазок» ).
Керівник гуртка . На наступному занятті ми розпочнемо роботу над вишиванням картин художників-імпресіоністів.
Тема заняття. Неповторний світ власних образів Марії Примаченко.
Мета заняття. Ознайомити гуртківців із життям і творчістю видатної української художниці; навчити вирізняти картини М. Примаченко з-посеред інших робіт українських художників; розвивати фантазію, образне внутрішнє бачення; виховувати повагу до творчості народних майстрів своєї країни.
Тип заняття. Засвоєння нового матеріалу.
Форма проведення заняття. Заочна екскурсія. Ознайомлення з творчістю М. Примаченко.
Обладнання: журнали, мистецькі книги, репродукції, аудіо матеріали.
Очікуваний результат. Вибрати картини М. Примаченко з-поміж інших полотен народних художників.
Методи роботи. Бесідая. Демонстрація картин М. Примаченко.
Хід заняття
1. Організаційні питання. Перевірка готовності до заняття.
2. Мотивація навчальної діяльності.
3. Оголошення теми, визначення цілей заняття.
4. Вивчення нового матеріалу.
(Тихо звучить музика)
Керівник гуртка. Діти, а чи чули ви про цю художницю? Що саме вона зображала у своїх картинах? (Гуртківці починають згадувати: хтось бачив химерних звірів, хтось птахів, інші квіти – соняшники, дехто почув про неї вперше).
Керівник гуртка. Любі діти. Сьогодні ми з вами розпочинаємо роботу над новим проектом “Неповторний світ власних образів Марії Примаченко”. Дослідивши творчість художниці, ми будемо вишивати картини Марії Примаченко. А також дізнаємось, що таке “наївне мистецтво”.
Марія Оксентіївна Примаченко, художниця “наївного мистецтва” – це людина великої душі. Діти, чи розумієте ви термін “наївне мистецтво”? Відкрийте словник і запишіть його.
«Наївне мистецтво» Марії Приймаченко вражає багатством і влучністю сюжету. Казка, дійсність, фантазія – все це гармонічно поєднується в її творчості.
Марія була інвалідом, ходила через силу, спираючись на милиці. Свою енергію і працелюбність вкладала в малювання. Марія Оксентіївна малювала лівою рукою – ближчою до серця, образи схоплювала на льоту. “Роблю сонячні квіти тому, що людей люблю, творю на радість, на щастя людям, щоб усі народи одне одного любили, щоб жили вони, як квіти по всій землі…” – так говорила про себе самобутня майстриня. (дод.1 - 3)
Світ образів картин Марії Примаченко дійсно казковий, чарівний, фантастичний. В основі його лежать фольклорні легенди, народні казки й оповідання. У творах фантастичне – життєве, а реальне – фантастичне. Звірі, дерева, квіти – діють, розмовляють, борються за добро, як у казці. Птахів вона створює казковими істотами, часто квіткоподібними, з крилами вишиванками. Наприклад, “Голубка” (дод.4); “Тетері” (дод.5).
Керівник гуртка. Діти, чи подобається вам цей образний світ художниці? Чи цікаво вам розглядати цих химерних звірів, уквітчаних птахів? Чи бачили ви щось подібне в інших художників? (Діти стверджують, що подобаються і що десь бачили подібні полотна. Вони вже зараз уявляють, якими будуть гарними їхні картини.)
Керівник гуртка. Продовжимо оповідь про творчість цієї майстрині. Особливо вражає її “Звірина серія” – явище унікальне, яке немає аналогів ні у вітчизняному, ні у світовому мистецтві. Якщо раніше художниця зображала реальних звірів, то у цих роботах вже народжуються звірі фантастичні – витвір геніальної уяви майстра, звірі, яких не існує в природі. Це і “Бичок-третячок”(дод.6); “Лев” (дод.7).
Марія Примаченко підготувала чимало праць трудової, народно-побутової тематики: “На Вкраїні хліб і сіль”(дод.8), “Пастух веде корову”(дод.9).
Керівник гуртка. Ось ви і дізналися про творчість української художниці Марії Примаченко. Людей, які своїм талантом, працею збагачують українську землю, потрібно пам’ятати, знати про них і наслідувати.
Підсумок заняття.
Мені сподобалась ваша зацікавленість творчістю художниці. А зараз, для того, щоб закріпити тему уроку, ми проведемо вікторину. Я показуватиму вам репродукції картин народних художників України, а ви маєте з-посеред них вибрати роботи М. Примаченко і обґрунтувати ваш вибір. (Відбувається емоційний перегляд репродукцій).
Діти, скажіть, чи хотіли б ви вишивати ці картини? Хто яку для себе обере, кому яка до душі? (Вихованці наввипередки показують, що вони хочуть вишивати, чому вони вибрали для себе цей малюнок, керівник гуртка записує ілюстрації, над якими будуть працювати діти).
Діти, ви можете ознайомитись з творчістю українських художників: Катерини Білокур, Євгенії Гапчинської, Ірини Сардак, взявши книги у юнацькій, обласній, шкільній бібліотеках.
Додаток 1 |
Додаток 2 |
Додаток 3 |
Додаток 4 |
Додаток5 |
Додаток 6 |
Додаток 7 |
Додаток 8 |
Додаток 9 |
Тема заняття. У світі творчості.
Мета заняття: Навчити учнів переносити малюнок на папір, враховуючи засоби і прийоми організації композиції (пропорційність, форми, рівновагу, симетрію, схожість), розрізняти й аналізувати співвідношення кольорів.
Розвивати уміння знаходити правильні композиційні рішення під час перенесення малюнка на папір; формувати інтерес до народного мистецтва; заохочувати до власного пошуку творити прекрасне.
Виховувати естетичні почуття і потребу в ознайомленні з народною творчістю.
Тип заняття. Комбінований.
Форма проведення заняття. Змагання.
Обладнання. Репродукції картин Марії Примаченко, мистецькі книги, журнали.
Матеріали: білий папір (1аркуш формату А4), простий олівець, гумка, фарби, пензлі.
Очікуваний результат. Перенесення дитиною вибраного малюнка на папір і виконання в кольорі.
Методи роботи на уроці: бесіда, практичне заняття.
Хід заняття
1. Організаційний момент.
2. Актуалізація опорних знань та умінь.
3. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми, мети заняття.
4. Вивчення нового матеріалу.
Керівник гуртка. Вітаю всіх, хто сповнений духом мандрів і готовий відправитись у неповторний світ фантазій, світ краси. Запрошую вас перенести на папір фантастичні, казкові образи Марії Примаченко.
(Перевірка готовності гуртківців до заняття).
Керівник гуртка. Кожен із вас вибрав картини художниці, які припали вам до душі. Ви повинні закомпонувати ваш малюнок на папері, враховуючи всі прийоми композиції: побудову зображуваного, форму, пропорційність, симетричність, схожість.
Етапи роботи над створенням ескізу.
Етап 1. Компонування
o Знайдіть центр на папері.
o Виберіть розташування малюнка на папері, залежно від композиції.
o Намітьте загальну форму малюнка. Не натискайте олівцем, щоб легко було виправити накреслені лінії за допомогою гумки.
Керівник гуртка. Ваше перше враження від зображуваного малюнка дуже важливе, отож дорожіть тим, що схвилювало, зачепило. Пам’ятайте, спочатку потрібно перенести малюнок. Малюйте так, як цього вимагають ваші почуття, намагайтесь створити малюнок аналогічно до оригіналу. Компонуючи його, дотримуйтесь пропорції і симетрії у відношення до листка. Наприклад, у картинах “Букет нашої армії” (дод 1); “Соняшник та горох” (дод.2).
Етап 2. Рисунок.
Якщо ви закомпонували малюнок, можете переходити до деталей. Хочу наголосити, що твори Марії Примаченко мають багато різних елементів, орнаментів. Ці деталі потрібно промальовувати. Вони надають виразності малюнку.
Етап 3. Робота в кольорі.
Керівник гуртка. Спробуйте уявити світ без кольорів. Опишіть, яким ви його бачите?
Дійсно, світ без кольорів дуже сумний. Адже нам складно уявити собі життя без барв веселки. З яким настроєм асоціюються кольори? (Веселі, ніжні та сумні…). Які кольори ви використовуєте ? Діти: - Веселі, яскраві… Так, картини Марії Примаченко яскраві, веселі.
(Ознайомлення вихованців з таблицею “колірний круг”, законами гармонії кольорів, демонстрування зразків).
Керівник гуртка. Отож, беріть фарби, пензлі і працюйте. Старайтесь дотримуватися схожості в кольорі під час малювання.
Етап 4. Самостійна робота учнів.
Під час виконання малюнка гуртківцями, проводяться індивідуальні консультації.
Підсумок заняття.
Перегляд дитячих робіт. Обговорення учнівських робіт. Розглянути готові малюнки та визначити, чим подібні та чим відрізняються дитячі малюнки від оригіналів.
Керівник гуртка. Діти, чий малюнок більш схожий з оригіналом?
Оцінювання учнівських робіт.
Додаток 1 |
Додаток 2 |
Немає коментарів:
Дописати коментар